Taktabáji „Kék Ibolya”Óvoda
3926 Taktabáj Alkotmány út 39
Helyi Óvodai Pedagógiai Program Melléklete:
Helyi Óvodai Integrációs Program
Készítette: Juhász Györgyné óvodavezető
Hatályba lépés időpontja: 2013. január 01.
Felülvizsgálat időpontja: 2014. január 01
A Helyi Óvodai Integrációs Program készítésének jogszabályi hivatkozásai:
A Helyi Óvodai Integrációs Program céljai:
A Helyi Óvodai Integrációs Program hatóköre:
Az óvodába járó halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek teljes köre, kiknek mindenkori létszáma az óvoda „ Halmozottan Hátrányos Helyzetű gyermekek” nyilvántartásában kerül kimutatásra az óvodában.
A Helyi Óvodai Integrációs Program jellemzői:
A Helyi Óvodai Integrációs Program működtetésének szabályozása
Elvárható eredmény:
A Helyi Óvodai Program megalkotását és legitimálását követően a fenntarthatóság megvalósul, melyet az alábbi szabályozás biztosít:
A fenntarthatóságot biztosító tevékenység megnevezése |
Felelős |
Határidő |
Keletkezett dokumentum |
IPR felelős megbízása |
Intézményvezető |
Minden nevelési év 09.05-ig |
IPR felelős Megbízási Szerződése |
A Helyi Óvodai Integrációs Program cél, feladat és tevékenységrendszerének felülvizsgálata az előző nevelés év önértékelése és az esetlegesen megváltozott jogszabályok alapján |
Megbízott óvónő |
Miden nevelési év 09.10-ig |
Óvodai IPR Önértékelés(-ek), Jegyzőkönyvek, Feljegyzések, Módosító javaslatok, Határozat(-ok) |
A intézmény Óvodai Integrációs Program működtetésének nevelési évre szóló munkatervének elkészítése, megvitatása, elfogadása. |
Minden nevelési év 09.15-ig |
Helyzetelemzésre épülő, a Helyi Óvodai Integrációs Programra épülő nevelési évre szóló éves munkaterv |
A Helyi Óvodai Integrációs Program Mellékletei :
A célok elérése érdekében a Helyi Óvodai Nevelési Programunk cél, feladat és
tevékenységrendszerébe integráltan beépülve
F E L A D A T A I N K
1. Szervezési Feladatok
1. Szervezési feladatok
|
||||
Tevékenység megnevezése |
Felelős |
Határidő |
Dokumentálás módja |
Eredményességi mutató
|
1.1. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai beíratásának támogatása
|
||||
A HHH Gyermekek beóvodázásáért felelős kijelölése |
intézmény- vezető |
Mindenkori nevelési év Április 30. |
Megbízás |
Az óvoda körzetében a HHH gyermekek minden nevelési évben beóvodázása 100%-os |
Kapcsolatfelvétel a védőnővel |
intézmény- vezető, gyerm. véd. felelős |
Mindenkori nevelési év május 01-31. hó |
Együttműködési Megállapodás |
|
Kapcsolatfelvétel a fenntartó önkormányzat anyakönyvi nyilvántartó rendszerével |
intézmény- vezető |
Anyakönyvi kimutatás |
||
A védőnő, a Családsegítő Szolgálat és bevonása a „felderítő-meggyőző” munkába |
Beóvodázásért felelős óvónő |
Mindenkori nevelési év 05.15-06.30. |
Együttműködési Megállapodás |
|
Az óvodai előjegyzést követően, azon HHH gyermekek meglátogatása, akik nem jelentkeztek óvodai felvételre |
Munkanapló, Beszámoló |
|||
„Óvodába - csalogató” rendezvények |
|
Részletes Program, Meghívók, Fotók, Videó felvételek |
||
1.2. Integrációt elősegítő csoportalakítás
|
||||
Csoportalakítás |
óvónő |
Minden nevelési év: 07.01-08.31. |
Felvételi és Mulasztási napló, Kimutatás a HHH gyermekekről |
Minden nevelési évben megfelelő a HHH gyermekek beóvodázása
|
1.3. Az igazolatlan hiányzások minimalizálása
|
||||
Érzelem gazdag, családias óvodai légkör kialakítása |
óvónő
Teljes dolgozói kör |
Folyamatos |
Helyi Óvodai Nevelési Program, Partneri elégedettség felmérések dokumentációja, Csoportos és intézményi értékelések |
A HHH gyermekek rendszeresen járnak óvodába, igazolatlan hiányzás nincs |
Nyitott óvodai működés fenntartása: a szülői házzal való nyitott kapcsolat |
Folyamatos |
|||
A HHH gyermekek körében a Hiányzási Nyilvántartás vezetése, folyamatos figyelemmel kísérése, szükséges intézkedések megtétele |
Óvónő Intézmény-vezető
|
Folyamatos, Havi zárás: minden hó 05-ig |
HHH gyermekek csoportos és intézményi nyilvántartása |
|
Jelző rendszer működtetése a széles körű intézményi együttműködés keretében: orvos, védőnő, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat |
Intézmény- vezető |
Folyamatos |
Együttműködési megállapodások |
|
1.4. A szülők munkába állását lehetővé tévő nyitva tartás kialakítása
|
||||
Az óvodai nyitvatartási idő igényének felmérése a szülők körében |
Intézmény-- vezető |
Mindenkori nevelési év 06.30. |
Csoportnaplók Szülői Szervezettel való egyeztetésről jegyzőkönyv |
Az óvoda 10 órás nyitva tartása biztosítja, hogy a szülők munkát kereshessenek, munkát vállalhassanak. |
Az óvodai nyitvatartási idő egyeztetése a fenntartó önkormányzattal |
Intézmény- vezető |
Mindenkori nevelési év |
A nevelési évre szóló Munkaterv |
2. Nevelőtestület együttműködése
Nevelőtestület együttműködés |
|||||
Formája |
Résztvevők |
Gyakorisága |
Felelős |
Dokumentálás módja |
Eredményességi mutató |
Értékelő eset-megbeszélések
|
Nevelőtestület Külső szakemberek : pszichológus, logopédus, fejlesztő pedagógus, tehetség-fejlesztők
|
Negyedévente |
Intézmény vezető |
Jegyzőkönyv, Fotók, Videó felvételek Együttműködési Megállapodás |
Az óvodában működik az óvodapedagógusi együttműködésre épülő értékelési rendszer, mely teljes mértékben biztosítja a HHH gyermekek egyénre szabott felzárkóztatását, tehetséggondozását. |
Probléma-megoldó fórumok
|
Probléma felmerülés időszakában |
||||
Hospitálásra épülő együttműködés |
Folyamatos és tervszerű az éves IPR Munkatervnek megfelelően |
3. Pedagógiai munka kiemelt területei
|
||||
Tevékenység megnevezése |
Felelős |
Határidő |
Dokumentálás módja |
Eredményességi mutató |
3.1. Az óvodába lépéskor komplex állapot felmérés
|
||||
A gyermek egyéni fejlődését nyomon követő rendszer elkészítése az óvodába lépő HHH gyermekek teljes körében |
Óvónő |
Mindenkori nevelési év: 10.31. |
Egyéni fejlődést nyomonkövető rendszer |
Az egyénre szabott fejlesztés, differenciált személyiségfejlesztés valamennyi HHH gyermek körében biztosított |
3.2. Kommunikációs nevelés |
||||
Helyi Óvodai Pedagógiai Programunk tevékenységrendszerének megvalósítása, melyben fő hangsúlyt kap a mintaadó óvodai környezet, a HHH gyermekek élményhez juttatása folyamatosan, a tárgyi és humán erőforrás fejlesztés |
Óvónő |
A nevelési év során folyamatos |
Helyi Óvodai Pedagógiai Program, Intézményi éves Munkaterv, Csoportnapló Projekt tervei, DIFER mérés dokumentációja, A Gyermekek Személyiségnapló rendszere, Együttműködési Megállapodás |
A HHH gyermekek szókincs, nyelvi kifejezőkészség, beszédértés, beszéd észlelés fejlődése folyamatos. Az iskolába lépéskor a DIFER mérés eredménye e területen valamennyi HHH gyermek körében eléri az önmagához képest az „Optimum szintet” |
3.3. Érzelmi nevelés, szocializáció
|
||||
Az új HHH gyermekek személyre szabott beszoktatása az óvodai életbe |
Óvónő |
Mindenkori nevelési év 11. 30. |
Beszoktatási terv Óvodai IPR éves Munkaterv |
A HHH gyermekek sikeresen beilleszkednek az óvodai életbe, szeretnek óvodába járni, bizalommal fordulnak a velük foglalkozó felnőttekhez, szívesen és örömmel vesznek részt a közös játékokban, tanulásban, programokban és a közösségért végzett munkában. Az óvodai csoportban évvégére nincs peremre szorult gyermek
|
A csoportok szociometriai felmérése |
Óvónő |
Mindenkori nevelési év 11.30. |
Szociometriai felmérés dokumentációja |
|
A szociometriai felmérés eredményeire épülő közösségi fejlesztési terv kidolgozása, megvalósítása |
A szociometria felmérést követően folyamatos |
Csoportok projekttervei, Hetitervek, Gyermekek Egyéni Fejlesztési terve Együttműködési Megállapodás |
||
3.4. Egészséges életmódra nevelés
|
||||
Helyi Óvodai Pedagógiai Programunk tevékenységrendszerének megvalósítása, melyben fő hangsúlyt kap a helyes egészségtudatuk és a táplálkozási szokásaik kialakítása
|
óvónő |
Folyamatos |
Helyi Óvodai Pedagógiaii Program Éves Munkaterv Csoport projekttervei Heti tervek A Gyermekek Személyiségnapló rendszere – Egyéni Fejlesztései terv Együttműködési Megállapodás |
A HHH gyermekek teljes körében kialakul az életkorának megfelelő egészségtudatos szokásrendszer |
sokoldalú mozgás igény kielégítése:
|
||||
A HHH gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges óvodai tárgyi és személyi feltételrendszer biztosítása
|
||||
3.5. Társadalmi érzékenység tudatos fejlesztése
|
||||
A Helyi Óvodai Pedagógiaii Programunknak megfelelően a település hagyományainak beépülése a csoportok mindennapi életébe |
Óvónő |
Folyamatos |
Helyi Óvodai Pedagógiaii Program Éves Munkaterv Csoportok projekttervei Heti tervek A Gyermekek Személyiségnapló rendszere – Egyéni Fejlesztései terv Együttműködési Megállapodás |
Az óvodás gyermekek körében az iskoláskor eléréséig kialakul egymás előítélet mentes elfogadása.
Az óvodás gyermekek körében az iskoláskor eléréséig szokásrendszerükbe beépül a tudatos környezetvédelem
|
A Sajátos Nevelési Igényű gyermekekkel való közös óvodai élet |
||||
Családi gyermeknap szervezésével az összetartozás érzésének elősegítése |
||||
Lokálpatriotizmusra nevelés: részvétel a falu rendezvényein, ünnepségein, építészeti értékeink megismerése, megőrzésére nevelés |
||||
A munkára nevelés során a környezet megóvására, védelmére való nevelés |
||||
3.6. Korszerű óvodapedagógiai módszerek
|
||||
Az Óvodai Helyi Pedagógiai Programunknak megfelelően a gyermekek individualizálva szocializációjának megvalósítása a projekt-pedagógia módszerével, a kooperatív technikák alkalmazásával |
Óvónő |
Folyamatos |
Helyi Óvodai Pedagógiai Program
Éves Munkaterv
Csoport projekt-tervek
Heti tervek
A Gyermekek Személyiségnapló rendszere – Egyéni Fejlesztései terv
Együttműködési Megállapodás
|
Az óvoda képes a különböző háttérrel és különböző eltérő fejlettséggel rendelkező gyerekeke fogadására, együttnevelésére, egyéni, differenciált fejlesztésére. |
Dyslexia prevenció |
Óvónő |
|||
Drámapedagógia módszerek beépülnek a csoportok mindennapi életébe |
||||
A HHH gyermekek egyéni fejlesztési naplójában meghatározott feladatok végrehajtása |
4. Gyermekvédelemmel, az egészségügyi ellátással, szociális segítségnyújtással kapcsolatos munka
4. Gyermekvédelemmel, az egészségügyi ellátással, szociális segítségnyújtással kapcsolatos munka
|
|||||||||||
Tartalma |
Formája |
Gyakorisága |
Felelős |
Dokumentálás módja |
Eredményességi mutató |
||||||
4.1. Egészségügyi szűrővizsgálatok
|
|||||||||||
4.2. Gyermekorvosi, védőnői tanácsadás
|
|||||||||||
|
|||||||||||
Egészségügyi tartalmú programok a szülők számára |
Szülői megbeszélések működtetése |
alkalmanként |
Intézmény- vezető, védőnő |
Védőnő feljegyzései , Védőnői munkanapló Együttműködési Megállapodás |
A HHH szülők körében végzett felvilágosító, tanácsadó munka hatására a gyermekek otthoni egészséges életmódja javul |
||||||
A szülők eseti problémáiban segítségnyújtás |
Védőnői fogadóóra az óvodában |
||||||||||
4.3. Gyermekjóléti szolgáltatások kezdeményezése illetve szervezése
|
|||||||||||
Családok szociális támogatása. |
Ruhák, játékok, könyvek gyűjtése, adományozása, kölcsönzése, |
alkalmanként |
Óvónő |
Együttműködési Megállapodás felvétel, belépőjegyek, feljegyzések, jegyzőkönyvek
|
A Gyermekjóléti szolgáltatások által a HHH gyermekek szociális hátrányaiból eredő lemaradások csökkennek. |
||||||
Kirándulások, séták, vendégelőadók szervezése |
|||||||||||
Rendezvényeken való részvétel biztosítása: szülők-gyermekek
|
|||||||||||
4.4. A szociális ellátórendszerrel való aktív együttműködés
|
|||||||||||
A HHH gyermekek óvodai ingyenességének biztosítása |
Szülők felvilágosítása a szociális támogatás lehetőségeiről |
Nevelési év elején: 09. 30-ig, utána folyamatos |
Óvónő |
HHH gyermekek térítési díj kedvezmény kimutatása, Jegyzői határozatok |
Egyetlen gyermek se marad ki az óvodából a szülők szegénysége miatt |
||||||
Szociális osztállyal való közvetlen kapcsolat felvétel a szülő érdekében |
5. Együttműködések kialakítása az óvodán kívüli szervezetekkel, különösen az alábbiakkal
5. Együttműködések kialakítása az óvodán kívüli szervezetekkel, különösen az alábbiakkal
|
||||||
Tartalma |
Formája |
Gyakorisága |
Felelős |
Dokumentálás módja |
Eredményességi mutató |
|
5.1. Gyermekjóléti, Családsegítő szolgálat
|
||||||
Családok szociális, mentális támogatása, segítése
|
Folyamatos információ és segítségnyújtás a szülők számára a szociális támogatás lehetőségeiről, |
Folyamatos |
Intézmény vezető |
Együttműködési Megállapodás
Helyi Óvodai Pedagógiai Program
Éves Munkaterv
Heti tervek
A Gyermekek Személyiségnapló rendszere
Egyéni Fejlesztései terv
|
A Gyermekjóléti szolgáltatások által a HHH gyermekek szociális hátrányaiból eredő lemaradások csökkennek. |
|
családi felkérésre a családok és a szakszolgáltató intézmény közötti közvetítés
|
||||||
Jelzőrendszer folyamatos működtetése |
||||||
A szülők erőforrásainak feltárása
|
Karitatív tevékenység
|
Folyamatos |
||||
Szociális ellátó rendszerrel való közvetlen kapcsolattartás
|
||||||
5.2. Védőnővel
|
||||||
A gyermekek óvodai beíratásának támogatása
|
Jelzőrendszer műkötetése Esetmegbeszélés
|
Nevelési év elején, majd folyamatosan
|
Óvónő |
Helyi Óvodai Pedagógiai Program Éves munkaterv Együttműködési Megállapodás
|
Az óvoda körzetébe járó HHH óvodáskorú gyermekek teljes köre rendszeresen jár óvodába, egyéni differenciált fejlesztése
|
|
5.3. Szakmai szolgáltatók
|
||||||
A gyermek fejlesztésében való kooperatív együttműködés
Fejlesztő pedagógus
logopédus |
Esetmegbeszélések
|
Negyedévente |
Intézmény vezető |
Jegyzőkönyv, Fotók, , Együttműködési Megállapodás |
Az óvoda képes a különböző háttérrel és különböző eltérő fejlettséggel rendelkező gyerekeke fogadására, együttnevelésére, egyéni, differenciált fejlesztésére. |
|
Fejlesztési terv közös kidolgozása |
HOP szabályozásának megfelelően |
Egyéni fejlesztési terv |
||||
Szakmai szakszolgáltatások biztosításának megtervezése és biztosítása |
Nevelési év eleje: 10.15-ig , majd a nevelési év során folyamatos |
Éves Munkaterv, Egyéni Fejlesztési napló, Foglalkozási napló |
||||
5.4. Cigány kisebbségi önkormányzat Ha lesz!
|
||||||
A gyermekek óvodai beíratásában való együttműködés |
Konzultációk |
Az óvodai előjegyzés időszakában |
Intézmény vezető |
Együttműködési Megállapodás Feljegyzések |
Az óvoda körzetébe járó HHH óvodáskorú gyermekek teljes köre rendszeresen jár óvodába, egyéni differenciált fejlesztésük sikeresen valósul meg, ennek megfelelően az iskolai életükben az esélyegyenlőségük biztosított |
|
|
||||||
A gyermekek hiányzás csökkentésében való együttműködés |
Folyamatos |
|||||
A gyermekek beiskolázásában való együttműködés |
Egyéni és csoportos megbeszélések |
Beiskolázás előtti időszakban |
|
|||
A szülői programokkal kapcsolatos együttműködés Nyílt rendezvének, nyitott napok
|
Rendezvények együttes lebonyolítása |
Éves Munkatervnek megfelelően |
Éves Munkaterv, Fotók, Programok terve, értékelése |
|||
Pályázati lehetőségek együttes kihasználása a HHH gyermekek óvodai sikeressége jegyében |
Közös pályázat írása, eredményesség esetén: megvalósítás |
Pályáztatás időszakában |
Pályázati dokumentáció |
|||
5.5. Civilszervezetekkel való együttműködés Ha lesznek! |
||||||
|
6.Óvoda-iskola átmenet támogatása
6.Óvoda - iskola átmenet támogatása
|
|||||
Tartalma |
Formája |
Gyakorisága |
Felelős |
Dokumentálás módja |
Eredményességi mutató |
6.1. Iskolaérettség elérését támogató pedagógiai munka
|
|||||
A Helyi Óvodai Pedagógiai Program eredményes megvalósítása |
A mindennapi óvodai élet tevékenységei |
Folyamatos |
Óvónő |
Helyi Óvodai Pedagógiai Program, Éves Munkaterv, Csoportnapló, Gyermekek személyiségnapló rendszere, Együttműködési Megállapodások |
A tanulási képességek megalapozásával, a tanulási és egyéb részképesség zavarok kialakulásának megelőzésével, megoldási késztetés, monotónia tűrés, figyelemkoncentráció, az alkotásvágy szükséges szintjének kialakításával a kudarcmentes iskolakezdés biztosítása
|
6. 2. Iskolaválasztás támogatása
|
|||||
A HHH gyermekek kudarcmentes iskolakezdése érdekében a gyermekek ismerjék meg leendő elsős tanítóikat |
Játékos fejlesztő foglalkozások |
Alkalmanként |
IPR team
Intézmény vezető
|
Helyi Óvodai Pedagógiai Program, Éves Munkaterv, Csoportnapló, Óvoda – Iskola Együttműködési Megállapodása |
A HHH gyermekek kudarcmentesen illeszkednek az iskolai életbe. A HHH gyermekek többsége integrált iskolai környezetben kezdi meg általános iskolai tanulmányait. |
Ismerkedés az iskolával: játékdélután, nyílt órák óvodás gyermekek részvételével |
Évi 4 alkalom |
||||
Tájékoztató megbeszélések |
Beiskolázást megelőző időszakban egy alkalom |
||||
6. 3. Az érintett iskolákkal: közös óvoda-iskola átmenetet segítő programok kidolgozása
|
|||||
A HHH gyermekek óvoda-iskola átmenetének zökkenőmentes biztosítása |
DIFER mérés –8 éves korig |
Évi rendszerességgel: 11.30-ig és 05.31-ig |
IPR team Intézmény vezető |
Helyi Óvodai Pedagógiai Program, Éves Munkaterv, Csoportnapló,
|
Az egyéni differenciált fejlesztés eredményeként a HHH gyermekek általános iskolai eredményessége biztosítottá válik |
hospitálások |
Évi: min. 2 alkalom |
||||
Esetmegbeszélések |
Negyedévente
|
||||
Közös Programok |
Éves Munkaterv szerint |
||||
6. 4. A gyerekek fejlődésének utánkövetése legalább az általános iskola első évében
|
|||||
A HHH gyermekek sikeres iskolakezdésének biztosítása, kontrolálása |
Személyes beszélgetés az elsős tanítókkal |
A nevelési év első felében: 12.31-ig |
Intézmény vezető |
Utánkövető lap, Értékelő megbeszélés jegyzőkönyve |
A HHH gyermekek teljes körében sikeresen valósul meg az iskolai életbe való beilleszkedés: 1. az iskolai DIFER mérés eredménye nem tér el az óvodai mérés eredményétől 2. A gyermekek integrált iskolai környezetben tanul nak |
Utánkövető lap kitöltése, értékelése |
7. A HHH gyerekek szüleivel való kapcsolattartás, együttműködés
|
||||||
Tartalma |
Formája |
Gyakorisága |
Felelős |
Dokumentálás módja |
Eredményességi mutató |
|
Személyes kapcsolat kialakítása minden szülővel |
Családlátogatás,
|
Nevelési év elején egyszer |
Óvónő |
Csoportnaplók bejegyzései, Jegyzőkönyv |
A Helyi Óvodai Pedagógiai Programunk nyitott óvodaképének megfelelve a családok bevonásának hatékony megvalósításával a Partnerközpontú működés megvalósul, az intézmény párbeszédet alakít ki minden szülővel |
|
Egyéni beszélgetések |
Napi rendszerességgel |
|||||
Szülői értekezlet, |
Nevelési év elején egyszer |
|||||
A gyermekek egyénre szabott beszoktatásának biztosítása
|
Beszoktatási tervnek való megfelelés |
|||||
Rendszeres napi, vagy heti tájékoztatás a gyermekek fejlődéséről |
Tájékoztatás - beszélgetés a szülőkkel, Gyermekmunkák kihelyezése a szülői tájékoztató táblákra
|
Napi |
Óvónő |
Helyi Óvodai Pedagógiai Program
Szervezeti és Működési Szabályzat
Intézményi éves Munkaterv
Csoportnaplók bejegyzései, Egyéni fejlődést nyomonkövető rendszer
Képek, videó felvételek,
Program tervek,meghívók
|
||
Az egyéni fejlesztési napló bejegyzéseinek megbeszélése |
Negyedévente |
|||||
A gyerekek alkotásainak megmutatása, elemzése
|
Folyamatos |
|||||
Szülői részvétel lehetőségeinek biztosítása a foglalkozásokon |
Nyitott óvodakép: projektek megvalósításában való szülői részvétel
|
Folyamatos – Éves Munkaterv alapján |
||||
Gyermekneveléssel kapcsolatos nézetek kicserélése |
Egyéni beszélgetések
|
Igény szerint |
||||
A családok szokásainak, értékrendjének megismerése, megértése, a család erőforrásainak feltárása |
Egyéni beszélgetések
|
Nevelési év elején, majd folyamatosan |
||||
Szülői közösségek kialakítása |
SZMK megválasztása, működtetése |
szükség esetén |
||||
Közös rendezvények szervezése |
Családi napok az óvodában |
Éves Munkaterv szerint |
||||
Helyi Óvodai Integrációs Program 1. sz. Melléklete
Beszoktatási szabályzat
A szabályozás célja:
Célcsoport: az óvoda
Felelős: óvónő
A folyamat dokumentumai:
A folyamat leírása:
1. Minden év augusztusában beszoktatási terv elkészítése.
Határidő: augusztus 21.
Felelős: Óvónő
Határidő: augusztus 31.
Felelős: Új gyermekeket fogadó óvónő
Határidő: augusztus 31.
Felelős: Új gyermekeket fogadó óvónő
A beszoktatás időtartama minimum 1 hét, maximum 1 hónap.
Időtartam : szeptember 01 – szeptember 30. közötti időszak
Felelős: Új gyermekeket fogadó óvónő
Szempontok:
Határidő: december 15.
Felelős: óvónő
Helyi Óvodai Integrációs Program 2. sz. Melléklete
………………………………………………….
Óvoda neve és címe
Halmozottan Hátrányos Helyzetű Óvodás gyermekek hiányzásának kimutatása
……../……….. nevelési év
A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Gyermekek Óvodába járásának gyermekenkénti nyilvántartása
……………..Nevelési év Csoport megnevezése, száma: …………………….
………………………………………………………………..
Hónap neve |
Nyitvatartási napok száma/nap |
Hiányzások összesen/nap |
|
Igazolt |
Igazolatlan |
||
Szeptember |
|
|
|
Október |
|
|
|
November |
|
|
|
December |
|
|
|
Január |
|
|
|
Február |
|
|
|
Március |
|
|
|
Április |
|
|
|
Május |
|
|
|
Június |
|
|
|
Július |
|
|
|
Augusztus |
|
|
|
Összesen |
|
|
|
………………………………………………………………..
Hónap neve |
Nyitvatartási napok száma/nap |
Hiányzások összesen/nap |
|
Igazolt |
Igazolatlan |
||
Szeptember |
|
|
|
Október |
|
|
|
November |
|
|
|
December |
|
|
|
Január |
|
|
|
Február |
|
|
|
Március |
|
|
|
Április |
|
|
|
Május |
|
|
|
Június |
|
|
|
Július |
|
|
|
Augusztus |
|
|
|
Összesen |
|
|
|
A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Gyermekek Óvodába járásának intézményi nyilvántartása
………………………………………………………………………………………………
Intézmény neve és címe:
…………………………………………………..nevelési év
|
Az adott hónap hiányzási adatai/nap |
|||||||||||||||||||||||||
09. |
10. |
11. |
12. |
01. |
02. |
03. |
04. |
05. |
06. |
07. |
08 |
Összesen: |
||||||||||||||
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
|
Mindösszesen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
………………………Nevelési év …………………….gyermekcsoport
A gyermek neve |
Súly/kg |
Magasság/cm |
||
09.hó |
5.hó |
09.hó |
5.hó |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Óvodás Gyermekek Integrált Óvodai Nevelésében résztvevő Partnerek
Készült: Taktabáj, 2013.01.01.
Hatályba lépés időpontja: 2013.01.01.
Hatályosság ideje: Visszavonásig
A HHH gyermekek Óvodai Integrációs Programjában részt vevő partner megnevezése |
Együttműködési terület a HHH gyermekek nevelésében-fejlesztésében a Helyi Integrációs Program feladattervének megfelelően |
Együttműködő képviselőjének aláírása |
||||||||
A gyermekek óvodai beíratásának támogatása |
Az igazolatlan hiányzások minimalizálása |
Nevelőtestületi együttműködés |
Pedagógiai munka teljes területe |
Gyermekvédelmi munka, szociális segítségnyújtás |
Gyermekek egészségügyi ellátása |
Óvoda-iskola átmenet támogatása |
Közös pályázatok
|
Szülőkkel való kapcsolattartás, együttműködés |
||
Az óvodába járó gyermekek szülei |
|
X |
X |
X |
|
|
X |
X |
X |
|
Gyermekorvos |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Védőnő |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
Általános Iskola: |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
Helyi Cigány Kisebbségi Önkormányzat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nincs |
Nevelési Tanácsadó |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
Pedagógiai Szakszolgálat |
|
|
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
Helyi Önkormányzat Szociális ellátó rendszere |
|
X |
X |
X |
X |
|
X |
X |
X |
|
Civil szervezetek:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nincs |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Helyi Óvodai Integrációs Program 5 .sz. Melléklet – A HHH gyermekek iskolai életét utánkövető lap
………………………Nevelési év
Gyermek neve |
Óvodai DIFER mérés eredménye |
A gyermek iskolai életére vonatkozó adatok |
||||
4. éves korban |
5. éves korban |
6. éves korban |
7. éves korban |
Az általános iskola megnevezése |
Az általános iskolai DIFER mérés eredménye |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
<