TAKTABÁJI "KÉK IBOLYA" ÓVODA

Weblapunkat az intézményünk iránt érdeklődő szülők, leendő szülők, külső ellenőrzést végző szakemberek és más érdeklődők számára hoztuk létre azzal a szándékkal, hogy akár otthonukból, kényelmesen megtalálják a keresett információkat óvodánkról.

Taktabáji „Kék Ibolya”Óvoda

3926 Taktabáj Alkotmány út 39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helyi Óvodai Pedagógiai Program Melléklete:

 

Helyi Óvodai Integrációs Program

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Készítette: Juhász Györgyné óvodavezető

 

Hatályba lépés időpontja: 2013. január 01.

 

Felülvizsgálat időpontja: 2014. január 01

 

 

A Helyi Óvodai Integrációs Program készítésének jogszabályi hivatkozásai:

 

  • a 11/1994. (VI.8.) MKM rendelet 39/D. § (9) bekezdésnek megfelelve, mely szerint, ha az óvoda az oktatási és kulturális miniszter által kiadott személyiségfejlesztő, tehetséggondozó, felzárkóztató program szerint szervezi a nevelést, külön jogszabály meghatározottak szerint – nyilvános pályázat útján – e feladat ellátásához külön támogatást igényelhet. A támogatás igénybevételével kapcsolatos szabályokról külön jogszabály rendelkezik.
  • Óvodai Integrációs Program (óvodai IPR), mely nem ad meg részletes pedagógiai tartalmakat, választandó nevelési tervet, nem nevez meg, nem ír le konkrétan alkalmazandó programokat, viszont kinyilvánítja azt a pedagógiai alapállást, amelyet megfelelőnek tart az érintett gyermekek esélyegyenlőségének elősegítésében. Az óvodai IPR nem jelent külön programot az óvoda munkájában, hiszen minden pontja a hatályos jogszabályok figyelembe vételével az Óvodai nevelés országos alapprogramjára épül.

 

 

A Helyi Óvodai Integrációs Program céljai:

  • Az óvoda körzetében élő valamennyi 3 éves, HHH gyermek beóvodázásra kerüljön
  • Az óvoda körzetében élő valamennyi 3-7 éves HHH gyermek rendszeresen járjon óvodába, ahol megfelelő minőségű óvodáztatással, tudatos óvodai nevelő-fejlesztő munkával biztosítjuk a gyermekek iskolai sikerességét, egyenlő esélyét az iskolakezdéshez.
  • Az óvodából iskolába menő HHH gyermekek évről-évre egyre nagyobb számban, integrált iskolai környezetben kezdjék meg általános iskolai tanulmányaikat
  • Együttműködő partneri kapcsolat kiépítése  - a szülői házzal, a Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálattal, Szakmai és Szakszolgálatokkal, Általános Iskolával, Kisebbségi Önkormányzattal, Civilszervezetekkel – annak érdekében, hogy a gyermekek sokoldalú fejlesztése, szociális támogatása sikeresen valósuljon meg.

 

A Helyi Óvodai Integrációs Program hatóköre:

Az óvodába járó halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek teljes köre, kiknek mindenkori létszáma az óvoda  „ Halmozottan Hátrányos Helyzetű gyermekek” nyilvántartásában kerül kimutatásra az óvodában.

 

A Helyi Óvodai Integrációs Program jellemzői:

  • gyermekközpontú és családorientált szemlélet,
  • olyan interdiszciplináris megközelítés, mely a kora gyermekkori fejlődés kérdésében kompetens minden szakma szerepét egyenrangúan fontosnak és egymás kiegészítőnek tartja.

 

A Helyi Óvodai Integrációs Program működtetésének szabályozása

Elvárható eredmény:

A Helyi Óvodai Program megalkotását és legitimálását követően a fenntarthatóság megvalósul, melyet az alábbi szabályozás biztosít:

 

A fenntarthatóságot biztosító tevékenység megnevezése

Felelős

Határidő

Keletkezett dokumentum

 

IPR felelős  megbízása

 

Intézményvezető

Minden nevelési év 09.05-ig

IPR felelős Megbízási Szerződése

A Helyi Óvodai Integrációs Program cél, feladat és tevékenységrendszerének felülvizsgálata az előző nevelés év önértékelése és az esetlegesen megváltozott jogszabályok alapján

 

 

 

Megbízott óvónő

 

Miden nevelési év 09.10-ig

Óvodai IPR Önértékelés(-ek),

Jegyzőkönyvek,

Feljegyzések,

Módosító javaslatok,

Határozat(-ok)

A intézmény Óvodai Integrációs Program működtetésének nevelési évre szóló munkatervének elkészítése, megvitatása, elfogadása.

Minden nevelési év 09.15-ig

Helyzetelemzésre épülő, a Helyi Óvodai Integrációs Programra épülő nevelési évre szóló éves munkaterv 

 

 

A Helyi Óvodai Integrációs Program Mellékletei :

 

  1. Beszoktatási Szabályzat
  2. Hiányzások nyilvántartó lapja
  3. Gyermekek testi fejlődésének mérőlapja
  4. Együttműködési Megállapodás a Partnerekkel
  5. Iskolai utánkövető lap

 

 

 

 

 

 


A célok elérése érdekében a Helyi Óvodai Nevelési Programunk cél, feladat és

tevékenységrendszerébe integráltan beépülve

 

F E L A D A T A I N K

 

1. Szervezési Feladatok

 

 

1. Szervezési feladatok

 

 

Tevékenység megnevezése

 

Felelős

 

Határidő

 

Dokumentálás módja

 

Eredményességi mutató

 

 

1.1. A halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek óvodai beíratásának támogatása

 

A HHH Gyermekek beóvodázásáért felelős  kijelölése

intézmény- vezető

Mindenkori nevelési év

Április 30.

Megbízás

 

 

 

 

 

 

 

Az óvoda körzetében a HHH gyermekek minden nevelési évben beóvodázása 100%-os

Kapcsolatfelvétel a védőnővel

intézmény- vezető, gyerm. véd. felelős

Mindenkori nevelési év május 01-31. hó

Együttműködési Megállapodás

Kapcsolatfelvétel a fenntartó önkormányzat anyakönyvi nyilvántartó rendszerével

 

intézmény- vezető

Anyakönyvi kimutatás

A védőnő, a Családsegítő Szolgálat és  bevonása a „felderítő-meggyőző” munkába

 

Beóvodázásért felelős óvónő  

 

 

Mindenkori nevelési év 05.15-06.30.

Együttműködési Megállapodás

Az óvodai előjegyzést követően, azon HHH gyermekek meglátogatása, akik nem jelentkeztek óvodai felvételre

Munkanapló,

Beszámoló

 

„Óvodába - csalogató” rendezvények

 

Részletes Program,

Meghívók,

Fotók, Videó felvételek

 

1.2. Integrációt elősegítő csoportalakítás

 

 

Csoportalakítás  

 

 

    óvónő

 

Minden nevelési év: 07.01-08.31.

 

Felvételi és Mulasztási napló, Kimutatás a HHH gyermekekről

 

Minden nevelési évben megfelelő a HHH gyermekek beóvodázása

 

 

1.3. Az igazolatlan hiányzások minimalizálása

 

Érzelem gazdag, családias

óvodai légkör kialakítása

 

óvónő

 

 

Teljes dolgozói kör

Folyamatos

Helyi Óvodai Nevelési Program,
IMIP,

Partneri elégedettség

felmérések dokumentációja,

Csoportos és intézményi értékelések 

 

 

 

 

 

 

 

 

A HHH gyermekek rendszeresen járnak óvodába, igazolatlan hiányzás nincs

 

Nyitott óvodai működés fenntartása: a szülői házzal való nyitott kapcsolat

 

 

Folyamatos

A HHH gyermekek körében a Hiányzási Nyilvántartás vezetése, folyamatos figyelemmel kísérése, szükséges intézkedések megtétele

Óvónő

Intézmény-vezető

 

Folyamatos,

Havi zárás: minden hó 05-ig

HHH gyermekek csoportos és intézményi nyilvántartása

Jelző rendszer működtetése a széles körű intézményi együttműködés keretében: orvos, védőnő, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat 

Intézmény- vezető

Folyamatos

Együttműködési megállapodások

 

1.4. A szülők munkába állását lehetővé tévő nyitva tartás kialakítása

 

Az óvodai nyitvatartási idő igényének felmérése a szülők körében

Intézmény-- vezető

Mindenkori nevelési év 06.30.

Csoportnaplók

Szülői Szervezettel való egyeztetésről jegyzőkönyv

Az óvoda 10 órás nyitva tartása biztosítja, hogy a szülők munkát kereshessenek,   munkát vállalhassanak.

Az óvodai nyitvatartási idő egyeztetése a fenntartó önkormányzattal

 

Intézmény- vezető

Mindenkori nevelési év

A nevelési évre szóló Munkaterv

 

2. Nevelőtestület együttműködése

 

 

Nevelőtestület együttműködés

Formája

Résztvevők

Gyakorisága

Felelős

Dokumentálás módja

Eredményességi mutató

 

Értékelő eset-megbeszélések

 

Nevelőtestület

Külső szakemberek : pszichológus, logopédus, fejlesztő pedagógus, tehetség-fejlesztők

 

Negyedévente

 

 

 

Intézmény vezető

 

 

 

Jegyzőkönyv, Fotók, Videó felvételek 

Együttműködési Megállapodás

Az óvodában működik az óvodapedagógusi együttműködésre épülő értékelési rendszer, mely teljes mértékben biztosítja a HHH gyermekek egyénre szabott felzárkóztatását, tehetséggondozását.

Probléma-megoldó fórumok

 

Probléma felmerülés időszakában

 

Hospitálásra épülő együttműködés

Folyamatos és tervszerű az éves IPR Munkatervnek megfelelően

 

 

3. Pedagógiai munka kiemelt területei

 

Tevékenység megnevezése

Felelős

Határidő

Dokumentálás módja

Eredményességi mutató

 

3.1. Az óvodába lépéskor komplex állapot felmérés

 

A gyermek egyéni fejlődését nyomon követő rendszer elkészítése az óvodába lépő HHH gyermekek teljes körében

Óvónő

Mindenkori nevelési év: 10.31.

Egyéni fejlődést nyomonkövető rendszer

Az egyénre szabott fejlesztés, differenciált személyiségfejlesztés  valamennyi HHH gyermek körében biztosított

 

3.2. Kommunikációs nevelés

Helyi Óvodai Pedagógiai  Programunk tevékenységrendszerének megvalósítása, melyben fő hangsúlyt kap a mintaadó óvodai környezet, a HHH gyermekek élményhez juttatása folyamatosan, a tárgyi és humán erőforrás fejlesztés

Óvónő

A nevelési év során folyamatos

Helyi Óvodai Pedagógiai Program,

Intézményi éves Munkaterv,

Csoportnapló  Projekt tervei,

DIFER mérés dokumentációja,

A Gyermekek Személyiségnapló rendszere,

Együttműködési Megállapodás

A HHH gyermekek szókincs, nyelvi kifejezőkészség, beszédértés, beszéd észlelés fejlődése folyamatos.

Az iskolába lépéskor a DIFER mérés eredménye e  területen  valamennyi HHH gyermek körében eléri az önmagához képest az „Optimum szintet”

 

3.3. Érzelmi nevelés, szocializáció

 

 

Az új HHH gyermekek személyre szabott beszoktatása az óvodai életbe

 

Óvónő

 

Mindenkori nevelési év 11. 30.

 

Beszoktatási terv

Óvodai IPR éves Munkaterv

 

A HHH gyermekek sikeresen beilleszkednek az óvodai életbe, szeretnek óvodába járni, bizalommal fordulnak a velük foglalkozó felnőttekhez, szívesen és örömmel vesznek részt a közös játékokban, tanulásban, programokban és a közösségért végzett munkában.  Az óvodai csoportban évvégére nincs peremre szorult gyermek

 

A csoportok szociometriai felmérése

 

Óvónő

Mindenkori nevelési év 11.30.

Szociometriai felmérés dokumentációja

A szociometriai felmérés eredményeire épülő közösségi fejlesztési terv kidolgozása, megvalósítása 

A szociometria felmérést követően folyamatos

Csoportok projekttervei, Hetitervek, Gyermekek  Egyéni Fejlesztési terve

Együttműködési Megállapodás

 

3.4. Egészséges életmódra nevelés

 

 

Helyi Óvodai Pedagógiai Programunk tevékenységrendszerének megvalósítása, melyben fő hangsúlyt kap a helyes egészségtudatuk és a táplálkozási szokásaik  kialakítása

 

 

 

 

 

 

 

 

 

óvónő

 

 

 

 

 

 

 

 

Folyamatos

 

 

 

 

 

Helyi Óvodai Pedagógiaii Program

Éves Munkaterv

Csoport projekttervei

Heti tervek

A Gyermekek Személyiségnapló rendszere – Egyéni Fejlesztései terv

Együttműködési Megállapodás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A HHH gyermekek teljes körében kialakul az életkorának megfelelő egészségtudatos szokásrendszer

 

  sokoldalú mozgás igény kielégítése: 

 

 

A HHH gyermekek egészséges fejlődéséhez szükséges óvodai  tárgyi és személyi feltételrendszer biztosítása

 

 

3.5. Társadalmi érzékenység tudatos fejlesztése

 

A Helyi Óvodai Pedagógiaii Programunknak megfelelően a település hagyományainak beépülése a csoportok mindennapi életébe

 

 

 

 

 

 

 

Óvónő

 

 

 

 

 

 

 

 

Folyamatos

 

 

 

Helyi Óvodai Pedagógiaii Program

Éves Munkaterv

Csoportok projekttervei

Heti tervek

A Gyermekek Személyiségnapló rendszere – Egyéni Fejlesztései terv

Együttműködési Megállapodás

Az óvodás gyermekek körében az iskoláskor eléréséig kialakul egymás előítélet mentes elfogadása.

 

 

 

Az óvodás gyermekek körében az iskoláskor eléréséig szokásrendszerükbe beépül a tudatos környezetvédelem

 

A Sajátos Nevelési Igényű gyermekekkel való közös óvodai élet

Családi gyermeknap szervezésével az összetartozás érzésének elősegítése

Lokálpatriotizmusra nevelés: részvétel a  falu rendezvényein, ünnepségein, építészeti értékeink megismerése, megőrzésére nevelés

A munkára nevelés során a környezet megóvására, védelmére való nevelés 

 

 

 

3.6. Korszerű óvodapedagógiai módszerek

 

Az Óvodai Helyi Pedagógiai Programunknak megfelelően a gyermekek individualizálva szocializációjának megvalósítása a projekt-pedagógia módszerével, a kooperatív technikák alkalmazásával

 

 

Óvónő

 

 

 

 

 

 

Folyamatos

Helyi Óvodai Pedagógiai Program

 

Éves Munkaterv

 

Csoport projekt-tervek

 

Heti tervek

 

A Gyermekek Személyiségnapló rendszere – Egyéni Fejlesztései terv

 

Együttműködési

Megállapodás

 

 

 

 

Az óvoda képes a különböző háttérrel és különböző eltérő fejlettséggel rendelkező gyerekeke fogadására, együttnevelésére, egyéni, differenciált fejlesztésére.

 

Dyslexia prevenció 

 

 Óvónő

Drámapedagógia módszerek beépülnek a csoportok mindennapi életébe

A HHH gyermekek egyéni fejlesztési naplójában meghatározott feladatok végrehajtása  

 

 

 

4. Gyermekvédelemmel, az egészségügyi ellátással, szociális segítségnyújtással kapcsolatos munka

 

 

 

4. Gyermekvédelemmel, az egészségügyi ellátással, szociális segítségnyújtással kapcsolatos munka

 

Tartalma

Formája

Gyakorisága

Felelős

Dokumentálás módja

Eredményességi mutató

 

4.1. Egészségügyi szűrővizsgálatok

Látásvizsgálat

Hallásvizsgálat

3. és 5. évben státuszvizsgálat

Helyben

Évente 1x

Évente 1x

Védőnő

Gyermek egészségügyi nyilvántartása

Problémák megelőzése, kiszűrése

 

 

 

 

 

4.2. Gyermekorvosi, védőnői tanácsadás 

 

 

Egészségügyi tartalmú programok a szülők számára

Szülői megbeszélések működtetése

 

 

alkalmanként

 

Intézmény- vezető,

védőnő

  Védőnő feljegyzései ,

Védőnői munkanapló

Együttműködési Megállapodás

A HHH szülők  körében végzett felvilágosító, tanácsadó munka hatására a gyermekek otthoni egészséges életmódja javul

A szülők eseti problémáiban segítségnyújtás

Védőnői fogadóóra az óvodában

 

4.3. Gyermekjóléti szolgáltatások kezdeményezése illetve szervezése 

 

 

 

Családok szociális támogatása.

 

Ruhák, játékok, könyvek gyűjtése, adományozása, kölcsönzése,

 

 

 

 

 

alkalmanként

 

 

 

 

Óvónő

 

 

 

Együttműködési Megállapodás

  felvétel, belépőjegyek, feljegyzések, jegyzőkönyvek

 

 

 

A Gyermekjóléti szolgáltatások által a HHH gyermekek szociális hátrányaiból eredő lemaradások csökkennek.

Kirándulások,  séták, vendégelőadók szervezése

Rendezvényeken való részvétel biztosítása: szülők-gyermekek

 

 

4.4. A szociális ellátórendszerrel való aktív együttműködés

 

 

 

A HHH gyermekek óvodai ingyenességének biztosítása

Szülők felvilágosítása a szociális támogatás lehetőségeiről

 

 

 

Nevelési év elején: 09. 30-ig, utána folyamatos

 

 

 

Óvónő

 

 

HHH gyermekek térítési díj kedvezmény kimutatása, Jegyzői határozatok

 

 

Egyetlen gyermek se marad ki az óvodából a szülők szegénysége miatt

Szociális osztállyal való közvetlen kapcsolat felvétel a szülő érdekében

5. Együttműködések kialakítása az óvodán kívüli szervezetekkel, különösen az alábbiakkal

 

 

5. Együttműködések kialakítása az óvodán kívüli szervezetekkel, különösen az alábbiakkal

 

 

Tartalma

Formája

Gyakorisága

Felelős

Dokumentálás módja

Eredményességi mutató

 

 

5.1. Gyermekjóléti, Családsegítő szolgálat

 

 

 

Családok szociális, mentális támogatása, segítése

 

 

Folyamatos információ és segítségnyújtás a szülők számára a szociális támogatás lehetőségeiről,

 

 

 

 

 

 

 

Folyamatos

 

 

 

 

 

 

 

 

Intézmény vezető

 

Együttműködési Megállapodás

 

Helyi Óvodai Pedagógiai Program

 

Éves Munkaterv

 

 

Heti tervek

 

A Gyermekek Személyiségnapló rendszere

 

  Egyéni Fejlesztései terv

 

 

 

 

 

 

A Gyermekjóléti szolgáltatások által a HHH gyermekek szociális hátrányaiból eredő lemaradások csökkennek.

 

családi felkérésre a családok és a szakszolgáltató intézmény közötti közvetítés

 

 

Jelzőrendszer folyamatos működtetése

 

A szülők erőforrásainak feltárása

 

Karitatív tevékenység

 

 

Folyamatos

 

 

Szociális ellátó rendszerrel való közvetlen kapcsolattartás

 

 

 

5.2. Védőnővel

 

 

A gyermekek óvodai beíratásának támogatása

 

Jelzőrendszer műkötetése

Esetmegbeszélés

 

Nevelési év elején, majd folyamatosan

 

 

 

Óvónő

Helyi Óvodai Pedagógiai Program

Éves munkaterv

Együttműködési Megállapodás

 

Az óvoda körzetébe járó HHH óvodáskorú gyermekek teljes köre rendszeresen jár óvodába, egyéni differenciált fejlesztése

 

 

 

 

 

 

 

 

5.3. Szakmai szolgáltatók

 

 

 

 

 

A gyermek fejlesztésében való kooperatív együttműködés

 

Fejlesztő pedagógus

 

logopédus

Esetmegbeszélések

 

Negyedévente

 

 

 

 

 

Intézmény vezető

Jegyzőkönyv, Fotók,  , Együttműködési Megállapodás

Az óvoda képes a különböző háttérrel és különböző eltérő fejlettséggel rendelkező gyerekeke fogadására, együttnevelésére, egyéni, differenciált fejlesztésére.

 

Fejlesztési terv közös kidolgozása

HOP szabályozásának megfelelően

Egyéni fejlesztési terv

 

Szakmai szakszolgáltatások  biztosításának megtervezése és biztosítása

Nevelési év eleje: 10.15-ig , majd a nevelési év során folyamatos

Éves Munkaterv, Egyéni Fejlesztési napló, Foglalkozási napló

 

 

5.4. Cigány kisebbségi önkormányzat   Ha lesz!

 

 

A gyermekek óvodai beíratásában való együttműködés

 

 

Konzultációk

Az óvodai előjegyzés időszakában

 

 

 

Intézmény vezető

 

 

Együttműködési Megállapodás Feljegyzések

Az óvoda körzetébe járó HHH óvodáskorú gyermekek teljes köre rendszeresen jár óvodába, egyéni differenciált fejlesztésük sikeresen valósul meg, ennek megfelelően  az iskolai életükben az esélyegyenlőségük biztosított

 

 

 

A gyermekek hiányzás csökkentésében való együttműködés

Folyamatos

 

A gyermekek beiskolázásában való együttműködés

Egyéni és csoportos megbeszélések 

Beiskolázás előtti időszakban

 

 

A szülői programokkal kapcsolatos együttműködés

Nyílt rendezvének, nyitott napok

 

Rendezvények együttes lebonyolítása

Éves Munkatervnek megfelelően

Éves Munkaterv, Fotók,   Programok terve, értékelése

 

Pályázati lehetőségek együttes kihasználása a HHH gyermekek óvodai sikeressége jegyében

Közös pályázat írása, eredményesség esetén: megvalósítás

Pályáztatás időszakában

Pályázati dokumentáció

 

 

5.5. Civilszervezetekkel való együttműködés   Ha lesznek!

 

 

 

 

 

6.Óvoda-iskola átmenet támogatása

 

 

6.Óvoda - iskola átmenet támogatása

 

Tartalma

Formája

Gyakorisága

Felelős

Dokumentálás módja

Eredményességi mutató

 

6.1. Iskolaérettség elérését támogató pedagógiai munka

 

 

 

A Helyi Óvodai Pedagógiai Program eredményes megvalósítása

 

 

 

 

A mindennapi óvodai élet tevékenységei

 

 

 

 

Folyamatos

 

 

 

Óvónő

Helyi Óvodai Pedagógiai Program,

Éves Munkaterv,

Csoportnapló,

Gyermekek személyiségnapló rendszere,

Együttműködési Megállapodások

A tanulási képességek megalapozásával, a tanulási és egyéb részképesség zavarok kialakulásának megelőzésével, megoldási késztetés, monotónia tűrés, figyelemkoncentráció, az alkotásvágy szükséges szintjének kialakításával a  kudarcmentes iskolakezdés biztosítása

 

 

 

 

 

 

6. 2. Iskolaválasztás támogatása

 

A HHH gyermekek kudarcmentes iskolakezdése érdekében a gyermekek ismerjék meg leendő elsős tanítóikat

Játékos fejlesztő foglalkozások

Alkalmanként

 

 

 

 

IPR team

 

Intézmény vezető

 

Helyi Óvodai Pedagógiai Program,

Éves Munkaterv,

Csoportnapló,

Óvoda – Iskola Együttműködési Megállapodása

A HHH gyermekek kudarcmentesen

illeszkednek az iskolai életbe.

A HHH gyermekek többsége integrált iskolai környezetben kezdi meg általános iskolai tanulmányait.

Ismerkedés az iskolával: játékdélután, nyílt órák  óvodás gyermekek  részvételével

Évi 4 alkalom

 

Tájékoztató megbeszélések

 

Beiskolázást megelőző időszakban egy alkalom

 

6. 3. Az érintett iskolákkal: közös óvoda-iskola átmenetet segítő programok kidolgozása

 

 

 

 

A HHH gyermekek  óvoda-iskola átmenetének zökkenőmentes biztosítása

 

DIFER mérés –8  éves korig

 

Évi rendszerességgel: 11.30-ig és 05.31-ig

 

 

 

 

 

IPR team

Intézmény vezető

 

Helyi Óvodai Pedagógiai Program,

Éves Munkaterv,

Csoportnapló,

 

 

 

Az egyéni differenciált fejlesztés eredményeként a HHH gyermekek általános iskolai eredményessége biztosítottá válik

hospitálások

Évi: min. 2 alkalom

 

Esetmegbeszélések

 

Negyedévente

 

 

Közös Programok

 

Éves Munkaterv szerint

 

6. 4. A gyerekek fejlődésének utánkövetése legalább az általános iskola első évében

 

 

 

A HHH gyermekek sikeres iskolakezdésének biztosítása, kontrolálása

Személyes beszélgetés az elsős tanítókkal

 

A nevelési év első felében: 12.31-ig

 

 

 

 

Intézmény vezető

Utánkövető lap, Értékelő megbeszélés jegyzőkönyve 

A HHH gyermekek teljes körében sikeresen valósul meg az iskolai életbe való beilleszkedés:

1. az iskolai  DIFER mérés eredménye nem tér el az óvodai mérés eredményétől

2. A gyermekek integrált iskolai környezetben tanul nak

 

 

 

Utánkövető lap kitöltése, értékelése

 

 

 

 

 

 

 

 

7. A HHH gyerekek szüleivel való kapcsolattartás, együttműködés

 

Tartalma

Formája

Gyakorisága

Felelős

Dokumentálás módja

Eredményességi mutató

 

Személyes kapcsolat kialakítása minden szülővel

Családlátogatás,

 

Nevelési év elején egyszer

Óvónő

Csoportnaplók bejegyzései,

Jegyzőkönyv

 

 

 

 

 

 

A Helyi Óvodai Pedagógiai Programunk nyitott óvodaképének megfelelve a családok bevonásának hatékony megvalósításával a

Partnerközpontú működés megvalósul,  az intézmény párbeszédet alakít ki minden szülővel

Egyéni beszélgetések

Napi rendszerességgel

Szülői értekezlet,

Nevelési év elején egyszer

A gyermekek egyénre szabott beszoktatásának biztosítása

 

 

 

Beszoktatási tervnek való megfelelés

Rendszeres napi, vagy heti tájékoztatás a gyermekek fejlődéséről

Tájékoztatás - beszélgetés a szülőkkel,

Gyermekmunkák kihelyezése a szülői tájékoztató táblákra

 

Napi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Óvónő

 

 

Helyi Óvodai Pedagógiai Program

 

Szervezeti és Működési Szabályzat

 

Intézményi éves Munkaterv

 

Csoportnaplók bejegyzései,

Egyéni fejlődést nyomonkövető

rendszer

 

Képek, videó felvételek,

 

Program tervek,meghívók

 

 

Az egyéni fejlesztési napló bejegyzéseinek megbeszélése

Negyedévente

A gyerekek alkotásainak megmutatása, elemzése

 

Folyamatos

 

 

Szülői részvétel lehetőségeinek biztosítása a foglalkozásokon

Nyitott óvodakép: projektek megvalósításában való szülői részvétel

 

 

 

 

 

Folyamatos –

Éves Munkaterv alapján

Gyermekneveléssel kapcsolatos nézetek kicserélése

Egyéni beszélgetések

 

Igény szerint

A családok szokásainak, értékrendjének megismerése, megértése, a család erőforrásainak feltárása

 

Egyéni beszélgetések

 

Nevelési év elején, majd folyamatosan

Szülői közösségek kialakítása

SZMK megválasztása, működtetése

szükség esetén

Közös rendezvények szervezése

Családi napok az óvodában

Éves Munkaterv szerint

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helyi Óvodai Integrációs Program 1. sz. Melléklete

 

Beszoktatási szabályzat 

 

 

A szabályozás célja:

  • Valamennyi új óvodásunk számára megkönnyítsük az első szociális közeg, az óvoda elfogadtatását.
  • A gyermekek beszoktatása óvodai szintű folyamat legyen, nevelőtestületi szinten megtervezett beszoktatási tervvel.
  • Az óvoda körzetébe tartozó valamennyi Halmozottan Hátrányos Helyzetű gyermek beóvodázása három éves kortól teljes körű legyen, a gyermekek szívesen járjanak óvodába

 

Célcsoport: az óvoda

 

Felelős: óvónő

 

A folyamat dokumentumai:

  • csoportnapló,
  • beszoktatási terv,
  • gyermekek egyéni dokumentációja

 

A folyamat leírása:

 

1.  Minden év augusztusában beszoktatási terv elkészítése.

 

 

                  Határidő:        augusztus 21.

                  Felelős:           Óvónő

 

  1. Óvodába lépés előtt családlátogatás, beszélgetés a folyamatos beszoktatás fontosságáról. Anamnézis felvétele.

 

Határidő:        augusztus 31.

                  Felelős:           Új gyermekeket fogadó óvónő

 

  1. A beszoktatás első napjára a gyermek jelének elkészítése.

Határidő:        augusztus 31.

                  Felelős:           Új gyermekeket fogadó óvónő

 

 

  1. A szülő eldönti, hogy félnapra, vagy egész napra indítja a gyermeket a beszoktatás ideje alatt

A beszoktatás időtartama minimum 1 hét, maximum 1 hónap.

 

Időtartam :      szeptember 01 – szeptember 30. közötti időszak

                  Felelős:           Új gyermekeket fogadó  óvónő

  1. A beszoktatás tapasztalatainak dokumentálása, értékelése

 

Szempontok:

  • kapcsolatteremtése a felnőttekkel,
  • kapcsolatteremtése társaival,
  • érzelmi életének jellemzői a beszoktatás idején,
  • a csoportszokásokhoz való viszonyulása,
  • viszonyulása az óvoda sokféle tevékenységéhez (játék, mese, ének, rajz, mozgás, környezet, stb.)
  • beszoktatás eredménye csoport szinten

 

Határidő: december 15.

Felelős: óvónő

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helyi Óvodai Integrációs Program 2. sz. Melléklete

 

………………………………………………….

Óvoda neve és címe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Halmozottan Hátrányos Helyzetű Óvodás gyermekek hiányzásának kimutatása

 

 

……../……….. nevelési év

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Gyermekek Óvodába járásának gyermekenkénti nyilvántartása

                                                                                 

            ……………..Nevelési év       Csoport megnevezése, száma: …………………….

 

………………………………………………………………..

Gyermek neve

 

Hónap neve

Nyitvatartási napok száma/nap

Hiányzások összesen/nap

Igazolt

Igazolatlan

Szeptember

 

 

 

Október

 

 

 

November

 

 

 

December

 

 

 

Január

 

 

 

Február

 

 

 

Március

 

 

 

Április

 

 

 

Május

 

 

 

Június

 

 

 

Július

 

 

 

Augusztus

 

 

 

Összesen

 

 

 

 

 

 

………………………………………………………………..

Gyermek neve

 

Hónap neve

Nyitvatartási napok száma/nap

Hiányzások összesen/nap

Igazolt

Igazolatlan

Szeptember

 

 

 

Október

 

 

 

November

 

 

 

December

 

 

 

Január

 

 

 

Február

 

 

 

Március

 

 

 

Április

 

 

 

Május

 

 

 

Június

 

 

 

Július

 

 

 

Augusztus

 

 

 

Összesen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Gyermekek Óvodába járásának intézményi  nyilvántartása

 

………………………………………………………………………………………………

Intézmény neve és címe:

 

                                                                                 

…………………………………………………..nevelési év

 

 

Jelölések:                            Igazolt: +                             Igazolatlan: -

 

 

 

 

 

 

Az adott hónap hiányzási adatai/nap

09.

10.

11.

12.

01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08

Összesen:

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

+

-

Mindösszesen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Helyi Óvodai Integrációs Program 3.sz. Melléklet – A gyermek testi fejlődésének mérőlapja

 

………………………Nevelési év …………………….gyermekcsoport

 

 

 

A gyermek neve

Súly/kg

Magasság/cm

09.hó

5.hó

09.hó

5.hó

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helyi Óvodai Integrációs Program 4.sz. Melléklet

 

 

 

 

 

 

 

 

A Halmozottan Hátrányos Helyzetű Óvodás Gyermekek Integrált Óvodai Nevelésében résztvevő Partnerek

 

 

 

 

 

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁSA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Készült: Taktabáj, 2013.01.01.

 

Hatályba lépés időpontja:                2013.01.01.

 

Hatályosság ideje:                            Visszavonásig


A HHH gyermekek Óvodai Integrációs Programjában részt vevő partner megnevezése

Együttműködési terület a HHH gyermekek nevelésében-fejlesztésében a Helyi Integrációs Program feladattervének megfelelően

Együttműködő képviselőjének aláírása

A gyermekek óvodai beíratásának támogatása

Az igazolatlan hiányzások minimalizálása

Nevelőtestületi együttműködés

Pedagógiai munka teljes területe

Gyermekvédelmi munka, szociális segítségnyújtás

Gyermekek egészségügyi ellátása

Óvoda-iskola átmenet támogatása

Közös pályázatok

 

Szülőkkel való kapcsolattartás, együttműködés

Az óvodába járó gyermekek szülei

 

X

X

X

 

 

X

X

X

 

Gyermekorvos

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 

Védőnő

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 

Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 

Általános Iskola:

 

 

X

X

X

 

X

X

X

 

Helyi Cigány Kisebbségi

Önkormányzat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nincs

Nevelési Tanácsadó

 

 

X

X

X

 

X

X

X

 

Pedagógiai Szakszolgálat

 

 

X

X

X

 

X

X

X

 

 Helyi Önkormányzat Szociális ellátó rendszere

 

X

X

X

X

 

X

X

X

 

Civil szervezetek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nincs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helyi Óvodai Integrációs Program 5 .sz. Melléklet – A HHH gyermekek iskolai életét utánkövető lap 

 

………………………Nevelési év

 

<


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 14
Tegnapi: 3
Heti: 23
Havi: 99
Össz.: 18 424

Látogatottság növelés
Oldal: Integrációs Program
TAKTABÁJI "KÉK IBOLYA" ÓVODA - © 2008 - 2024 - taktabaji-kekibolyaovi.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével egyszerű a honlap készítés! Programozói tudás nélkül is: Honlap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

 

Gyermek neve

Óvodai DIFER mérés eredménye

A gyermek iskolai életére vonatkozó adatok

4. éves korban

5. éves korban

6. éves korban

7. éves korban

Az általános iskola megnevezése

Az általános iskolai DIFER mérés eredménye