I
Tartalom |
Cél |
Felelős |
Ideje |
Várható eredmény |
Fecskehét |
Az első osztályosok után követése: beilleszkedésük, fejlődésük megfigyelése |
Juhász Györgyné |
2014. szeptember 15-26. |
Az óvoda-iskola átmenetet támogató munka eredményeként minden gyermek nehézségek nélkül beilleszkedik az iskolai életbe. |
Állatok világnapja: látogatás állatokat tartó családnál |
Környezetünk élővilágának megismerésével a természet szeretetére, óvására nevelés. Környezettudatos szemlélet formálása az emberi munka, az állatokról való gondoskodás, az állatvédelemmel kapcsolatos tevékenységek megismerése által. |
Baranyiné Harmati Báta |
2014. október 3. |
A gyermekekkel ellátogatunk a Megyesi családhoz, ahol megismerkedhetnek a házi állatokkal, gondozásukkal kapcsolatos teendőkkel, a házi állatok életmódjával, az állattartás feladataival. Fokozott szeretettel és gondoskodással fordulnak az állatvilág felé, érzelmileg gazdagodnak, ismereteik gyarapodnak az emberi munka jelentősége, fontossága, sokszínűsége |
Egészségvédő előadás |
Egészséges életmódra, táplálkozásra nevelés |
Baranyiné H. Beáta Csurgó Gáborné védőnő |
2014. november 11. |
Védőnő előadása a témában. A résztvevők megkínálása gyümölcssalátával, rostos lével. |
Mikulás vonatozás Miskolcon |
Szociális hátrányok enyhítése, az ajándékozás örömnek átélése |
Juhász Györgyné |
2014 december 5. |
Autóbusszal utazunk Miskolcra a kisvasút állomásra, ahonnan Mikulás-vonattal, krampuszok szórakoztatásával megyünk a Mikulás városába. A programokon való részvétel után minden gyermek csomagot kap, majd autóbusszal érkezünk haza. |
Karácsony -váró délelőtt: karácsonyi díszek készítése a szülőkkel |
Szokások felelevenítése a családokkal együtt |
Juhász Györgyné SZMK |
2014. december 16. |
A közösen várt és átélt ünnepi élmények, összetartó erőt, biztonságot, meghittséget eredményeznek, a családok felé értéket közvetítenek. |
Karácsonyi ünnep |
Karácsonyi ünnepély megszervezése, szülők, volt óvodások bekapcsolódása. |
Juhász Györgyné |
2014. december 19. |
Az IKSZT nagytermében sikerül fenyőt állítani, igényes műsort adnak elő a gyermekek, a szülők, volt ovisok, és nagyszülők is bekapcsolódnak az ünneplésbe. |
Farsangvárás- farsangi álarckészítő délelőtt a szülőkkel |
A hagyomány megismerése, ápolása. Kiszebáb kitáncoltatása, elégetése, a tél elkergetése |
Baranyiné Harmati Beáta |
2015. február 3. |
Minél nagyobb számú szülő és testvér részvétele. Jó hangulat megteremtése, igényes munkák létrehozása. |
Farsang az elsős gyermekekkel közösen |
Szociális hátrányok enyhítése, óvoda-iskola átmenet támogatása |
Juhász Györgyné SZMK |
2015. február 6. |
Minden gyermeket jelmezbe tudunk öltöztetni. Jó hangulat megteremtése. |
Nemzeti ünnep: zászlók készítése, elhelyezése az emlékműnél |
A gyermekek magyar nemzethez való tartozásának erősítése. |
Baranyiné Harmati Beáta |
2015. március 13. |
Kellő tisztelettel és komolysággal vesznek részt a zászlózáson. |
Víz világnapja: séta a Takta partjára. Vízminták gyűjtése, szűrése, mikroszkópos vizsgálata |
A víz világnapjának gyermek közelbe hozása, természetvédelemre, természet szeretetére nevelés a vízi élővilág megtekintése által. |
Baranyiné Harmati Beáta |
2015. március 23. |
Gyermekeinknek lehetősége nyílik a vízben élő állatok: (szúnyoglárva, ebihal) vízparti növényvilág megfigyelésére. A természetvédelmi tájak ápolásának fontosságára fel tudjuk hívni figyelmüket, alakul környezettudatos magatartásuk. |
Húsvéti barkács délelőtt |
Hagyományápolás: tojásfestési technikák megismerése |
Juhász Györgyné SZMK |
2015. március 31. |
Minél nagyobb számban vesznek részt szülők, régi óvodás gyermekek. Igényes munkák születnek. |
Gólyahét |
A nagycsoportosok meglátogatják az elsősöket, megismerkednek az iskola épületével, részt vesznek tanórákon. |
Baranyiné Harmati Beáta |
2015. április 8-10-
|
Ismerős közegbe kerülnek elsősként, könnyen beilleszkednek az iskolai életbe. |
Föld világnapjának megünneplése, kísérletezés, udvarszépítés, szülők bevonása új óvodásaink számára is. |
A föld élővilágának megismerése, elhullott, talált kincsek gyűjtése, a növény- és állatvilág együttélésének megfigyelése. Esztétikai ízlés formálása a közös óvodaszépítés során. |
Baranyiné Harmati Beáta SZMK |
2015. április 22. |
Legalább 3-4 szülő segít óvodánk udvarának szépítésében,udvari játékaink felújításában. A gyermekek a közös tevékenységek során apró természeti kincseket találnak. A munkában résztvevőket sikerül megnyernünk környezetvédő, és ápoló törekvéseinknek. |
Édesanyák köszöntése |
A szülők iránti szeretet, az összetartozás érzetének erősítése verstanulással, ajándék átadásával |
Baranyiné Harmati Beáta |
2015. május 4. |
A gyermek a megtanult versekkel, dalokkal meghitté varázsolják az alkalmat a résztvevők számára |
Madarak és fák napja-Tavaszi kirándulás szülőkkel, testvérekkel együtt a nyíregyházi vadasparkba |
A madárvilág megfigyelése a nyíregyházi vadasparkban, környezettudatos szemlélet formálása a madarak életének megfigyelése, megóvásuk fontosságának felismertetése által. |
Baranyiné Harmati Beáta |
2015. május 8. |
Sikerül az erdő élővilágát megismerni, a dalos madarak közül néhányat megfigyelni, hangjukat meghallgatni. A természet szépségeire való rácsodálkozással várhatóan gyakoribbá válnak a családi kirándulások. Szokássá válik a megfelelő magatartási forma az erdei környezetben. |
Gyermeknap: családi nap versenyjátékokkal, szabadtéri főzéssel, a szülők műsorával |
A gyermeki élményvilág, az összetartozás érzésének erősítése közös program szervezése által. Gyermekek ajándékozása felajánlásokból. |
Juhász Györgyné SZMK |
2015. május 29. |
Minden család vegyen részt. Minél több szülő vegyen részt a műsor összeállításában, szereplésben, adományok gyűjtésében. |
Nagycsoportosok búcsúztatása, évzáró |
Az iskolába készülő gyermekek elbúcsúztatása, óvodás élmények felidézése, irodalmi műsor szervezése: hangszeres, dalos verses összeállítás. |
Baranyiné Harmati Beáta |
2015. június 5. |
A gyermekek színvonalas búcsúzó és búcsúztató műsort adnak elő. A tanító néni elfogadja meghívásunkat. |